How to run a script for HyperView/HyperGraph from a command line

Michael Herve_21439
Michael Herve_21439
Altair Employee
edited June 2023 in Altair Exchange

Overview

We regularly get the question about running HyperView with command line. In this example I authored a script which loads a flexible report in HyperView, animate all pages once (this API requires 2022.3), then export all curves in XY format.

The video below show some details about this script:

https://www.youtube.com/watch?v=DTc9zuWPIa0

Usage/Installation Instructions

To execute in in interactive mode from the new interface, you can use the command below:

"D:\Program Files\Altair\2022.3\hwdesktop\hwx\bin\win64\runhwx.exe" -client HyperWorksDesktop -plugin HyperworksPost -profile HyperworksPost -l en -sf plugins/hwd/resources/splashHyperWorks.png -clientconfig hwpost.dat -b -tcl path\automate_report_v3.0.tcl path/numeric_stability_optimized_v1.2.tpl path/FIRST_RUN.h3d path/FIRST_RUNT01 500000

To execute from HyperView old interface in batch mode, you can use the command below:

"D:\Program Files\Altair\2022.3\hwdesktop\hw\bin\win64\hw.exe" -tcl  path\automate_report_v3.0.tcl path/numeric_stability_optimized_v1.2.tpl path/FIRST_RUN.h3d path/FIRST_RUNT01 500000

Comments

• Community Guest
    Community Guest New Altair Community Member
    edited June 19

J'ai suivi votre tutoriel en reprenant les fichiers que vous avez joints. Je suis sur la version 2023 d'Altair. J'obtiens le RES.out mais la session HeperGraph ou HyperView ne se lance pas en suivant les deux méthodes (old interface et new interface). Pouvez vous m'indiquer quelle est la modification à réaliser pour que cela fonctionne ?

• Community Guest
    Community Guest New Altair Community Member
    edited June 19

J'ai suivi votre tutoriel en reprenant les fichiers que vous avez joints. Je suis sur la version 2023 d'Altair. J'obtiens le RES.out mais la session HeperGraph ou HyperView ne se lance pas en suivant les deux méthodes (old interface et new interface). Pouvez vous m'indiquer quelle est la modification à réaliser pour que cela fonctionne ?

J'ai trouvé la réponse. Il ne fallait simplement pas "-b" dans la command line afin d'afficher les graphes sous Hypergraphe en même temps que d'exporter les courbes.

• Michael Herve_21439
    Michael Herve_21439
    Altair Employee
    edited June 19

J'ai trouvé la réponse. Il ne fallait simplement pas "-b" dans la command line afin d'afficher les graphes sous Hypergraphe en même temps que d'exporter les courbes.

bonjour,   

merci pour votre retour!

Michael