Hi Jean!
How are you? It depends on what you're trying to accomplish. It's possible to do something like this with some operations like an Unpivot and a Pivot. Can you give a little more insight on what you're try to accomplish?
Best Regards,
Baba
Hello Jean,
The previous row of any column can be derived within a single table using current functions/formulas. These are the steps:
By adding additional steps, you can generate columns that present the value three, four or n rows previous.
If you need to know subsequent rows' values, you would first need to sort in reverse row number order, then follow these steps, then re-sort in the original order.
Good Luck!
Stephen
Bonjour Baba,
Merci Stephen, mais je ne vois pas comment cela peut fonctionner : je réexplique mon problème en prenant l'exemple de la pièce jointe :
quand la VALEUR de la ligne précédente = la VALEUR de la ligne en cours alors je mets mon champ RESULTAT à 1 sinon il est égal à CUMUL+1
Bien cordialement,
Bonjour Stephan et Baba,
je clos ce sujet car j'ai trouvé la solution via des rowno() et une jointure dont vous trouverez un exemple en pièce jointe.
Merci à vous et bonne journée.